Дуальне навчання
Упровадження елементів дуальної форми навчання
у Державному навчальному закладі
«Центр професійної освіти технологій та дизайну м. Києва»
Основною метою впровадження елементів дуальної форми навчання в Україні є усунення основний недолік традиційних форм і методів навчання майбутніх кваліфікованих робітників – розрив між теорією і практикою, освітою й виробництвом та підвищити якість підготовки кадрів з урахуванням вимог роботодавців в рамках організаційно-відмінних форм навчання.
Переваги дуальної форми навчання:
- усуває розрив між теорією і практикою в процесі підготовки майбутніх кваліфікованих робітників;
- відкриває додаткові можливості підвищення ефективності підготовки робітничих кадрів;
- сприяє більш різнобічному професійному розвитку учнів, формує нову психологію молодого фахівця;
- підвищує мотивацію для отримання знань і набуття професійних навичок, забезпечує високу ступінь соціалізації, адаптації у виробничих умовах наближених до реальності;
- дозволяє враховувати вимоги роботодавців щодо формування професійних компетентностей майбутніх кваліфікованих робітників;
- стимулює роботодавців інвестувати в освіту, оскільки в результаті вони отримують якісно підготовленого робітника;
- сприяє розробленню нових сучасних професій та організації нових робочих місць, а також соціалізації молоді.
У 2018-2019 навчальному році заклад освіти розпочав підготовку кваліфікованих робітників за дуальною формою навчання з професій «кухар» та «продавець непродовольчих товарів» на базі повної загальної середньої освіти. Термін навчання – 1,5 роки. Підготовка кваліфікованих робітників здійснюється за затвердженими робочими навчальними планами, розробленими відповідно до стандартів професійної(професійно-технічної освіти). До впровадження дуальної форми навчання залучені базові підприємства: товариство з обмеженою відповідальністю ДЦ «Україна» та товариство з обмеженою відповідальністю «Бджілка Печерська». Весь курс навчання розбито на три семестри. З підприємствами, замовниками кадрів, укладено 3-сторонні договори про професійне навчання (підприємство-учень-заклад освіти). 70% навчання проходить на виробництві.
Порівняльний аналіз кількості годин.
Нормативно – правова база для впровадження елементів дуальної форми навчання:
1. Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.06.2017 р. № 916 «Про впровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку
2. Лист Департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України від 14.07.2017 р. № 3-545
3. Наказ Державного навчального закладу «Центр професійної освіти технологій та дизайну М. Києва» від 21 травня 2018 р. № 119/1 «Про впровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників».
4. Типове положення про впровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників
5. Типовий договір про дуальну форму навчання.